Det Kreative fællesskab

På dette hold er kreativiteten og fællesskabet i højsæde. Vi skal arbejde med guldsmedefaget, keramik, syning og tuftting hen over hele året med ca. 2 måneders varighed pr. emne.Hvis holdet allerede er fyldt op kan du skrive dig på en venteliste, idet vi så om muligt kan oprette endnu et hold. Læs mere længere nede

Teresa Thomsen
Mandage fra d. 2 september 2024 kl. 17.30-20.30 på Ungdomsskolen i Hvalsø
Fra 12 år til 21 år. Og du skal gå på et af følgende klassetrin: 7. 8. 9. 10.
Gratis (dog er der lidt egenbetaling på sølv og nye stoffer, samt på rejser og ture)
Holdet er fyldt.

Ledige pladser på venteliste

Tid og sted: Mandag 2. september 2024 kl. 17.30 - 20.30 på Ungdomsskolen i Hvalsø (Sandbechs Allé 1a)

Beskrivelse:
På dette hold er kreativiteten og fællesskabet i højsædet. Vi skal arbejde med guldsmedefaget, keramik, syning og tufting hen over hele året med ca. 2 måneders varighed pr. emne. det er de overordnede rammer, men måden hvorpå vi vil arbejde med de forskellige fag aftaler vi i fællesskab.

Smykkeværkstedet:
Her introduceres du til de grundlæggende teknikker, således at du er i stand til at lave dine egne unikke smykker. Da man ikke må lodde, når man er under 18 år, står undervisningen for det. Men der er masser af andre fede processer at give sig i kast med. Vi arbejder hovedsageligt i messing og sølv og der kan i den forbindelse forekomme egenbetaling på det sølv du bruger, dog til halv pris.

Keramikværkstedet:
Her lærer du de grundlæggende teknikker. Der vil endvidere være forløb i dreje og støbeteknikker ( her vil du også kunne lave din egen støbeform) samt introduktion til et hav af dekorationsteknikker der giver et utal af udtryksmuligheder.

Syning:
Du lærer at tegne mønstre af fra sy blade og tilrette efter egne personlige mål. Du lærer, at betjene en alm. symaskine og en overlocke, samt de fornødne ting for at kunne sy dit eget tøj og accessories. Vi redesigner, sy om, genbruger tøj og brugte tekstiler. Vi syr lædersofaer om til tasker, vi laver print på gl. t-shirt m.m. Der kan her forekomme egenbetaling på køb af nye stoffer.

Vi starter med en inspirationstur i forbindelse med opstart dato kommer snarest. Undervejs kan det være at vi tager afstikkere og udforsker andre fag, udstillinger eller tager på inspirationsrejser eller hvad vi nu finder på i fællesskab.
Ungdomsskolen hold kører ikke i folkeskolernes ferier, med mindre at læreren på det enkelte hold har information om andet

Teresa Thomsen