Tegning

Er du vild med at tegne og vil du gerne blive endnu bedre til det? - så er holdet her noget for dig.

Pelle Schiødt
Onsdage kl. 19.00 - 21.00 Start 25/09 på Børnenes Kunsthus (Bag Domus Felix i Lejre)
Fra 12 år til 19 år. Og du skal gå på et af følgende klassetrin: 7. 8. 9. 10.
Der er 14 pladser tilbage.

På Ungdomsskolens tegnehold starter vi med at blive klogere på tegning, farvelærer, komosition og teori. Vi vil også kigge nærmere på materialer bl.a. papir, lærred, træplader, væg mm. og vi skal tale om hvilken stil hver tilmeldte elev ønsker at arbejde med - det kan være alt lige fra klassisk maleri eller tegning til streetart, samtidskunst eller udsmykning. Undervisningen vil tage udgangspunkt i hvad hver eneklt tilmeldte har interesse for.
Hvis der på holdet er stemning for det, vil vi afslutte årets undervisning med en lille udstilling og tilsidst evaluere og gennemgå alle værker.

Holdet kører hver onsdag fra kl. 19.00-21.00 på Børnenes kunsthus (bag Domus Felix i Lejre) med første gang d. 25/9 2024.

Tegneholdets underviser hedder Pelle Schiødt. Pelle har været billedkustner i over 25 år og er uddannet på det fynske kunstakademi. Pelle har arbejdet med alt fra klassisk maleri, grafik, tegneserie, skulpture, vægmalerier og graffiti. Pelle har ligeledes været tatovør i 20 år.

Ungdomsskolens hold kører ikke i folkeskolernes ferier, medmindre læreren på det enkelte hold har informeret om andet!

Pelle Schiødt